torstai 9. heinäkuuta 2015

Host family

Hei kaikki! Tuntuu aika uskomattomalta 35 päivää enään lähtöön! Ei malttaisi enää millän odottaa kun on jo sijoitustiedotkin! Host perheen saaminen oli sellainen vaihe, jonka jälkeen tämä vaihtoon lähteminen alkoi tuntua todellisemmalta. Minulle oli kerrottu, että perheestä saa usein tietää vasta vaikka kesällä ennen lähtöä tai jopa viikkoa ennen lähtöä. Itse sain kuitenkin perhetiedot jo maaliskuun loppupuolella, jolloin en vielä ollut odottanu tätä tietoa pitkään aikaan.
Minulle oli tullut tavaksi tarkistaa sähköposti aamulla ennen kouluun lähtöä ja yhtenä aamuna olin saanut viestin tulevalta host-äidiltäni, että tulen asumaan seuraavan kouluvuoden St. Louisisssa, Missourissa ja olen saanut perheen. Sen lukeminen oli kyllä paras tapa aloittaa tiistai aamu! Oli ihanaa saada viesti perheeltä ennen kuin järjestö ehti edes lähettää tietoja sijoituksesta:D

(We Heart It)

Tuleva hostperheeni vaikuttaa todella mukavalta. Olemme jutelleet jo Facetimen kauttakin joka oli kyllä vähän jännittävää. Perheeseeni kuuluu äiti, isä, tyttö ja poika. Sillä tavalla samanlainen kuin oma perheeni täällä Suomessa, mutta lisäksi hostperheellä on 2 kissaa ja koira. Itselläni ei ole ollut ikinä mitään lemmikkejä, että se on ainakin yksi uusi kokemus:D Hostperheeni käy kirkossa joka sunnuntai, mikä on aika yleistä Amerikassa, tai sellaisen kuvan olen saanut. 
Koulussa tulen käymään hostsiskoni kanssa, mutta hän vaan käy freshman (eli ekaa) vuotta ja itse olen seniori. Olen jo saanut alustavasti valita kursseja ja harrastuksia monista vaihtoehdoista. Suomen kurssimahdollisuudet tuntuu niin pieniltä, niitä kun ei ole lähellekkään niin paljon. Harrastuksista toivon Cross Countryä (juoksu) ja cheerleadingiä josta on kokemusta täältäkin.


Vielä vähän faktoja tästä tulevasta kotipaikastani. St.Louis on toiseksi suurin kaupunki Missourin osavaltiossa Kansas Cityn jälkeen ja 58:nnekksi suurin Amerikassa. Se sijaitsee Missisippi -ja Missouri joen yhtymä kohdassa. Yhden kaupungin keskeisimmistä nähtävyyksistä Gateaway Arch -kaaren on suunnitellut suomalaissyntyinen Eero Saarinen. Kaupungista tulee yksi Amerikan menestykkäimmistä baseball -joukkueista, St. Louis Cardinals. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti