lauantai 12. maaliskuuta 2016

Chicago Art Institute



Ystävänpäivän viikonloppuna pääsin viimeinkin käymään Chicagossa, jota kutsutaan Tuulisiseksi Kaupungiksi, jonka kyllä huomasikin. Tämä kaupunki oli kyllä niin upea ja pidin kyllä paljon siitä suurkaupungin tunnelmasta. Ja vaikka koko viikonloppu oli kylmä ja sunnuntaina satoi paljon lunta niin reissu oli kyllä hieno ja se kylmyyshän muistutti minua vaan Suomesta. Kun saavuttiin perille vietiin meidän matkatavarat hotellille ja suunnattiin sieltä taxilla suoraan Chicago taideinstituutille. Päästiin sinne ilmaiseksi sisään koska mun hostperheen tutut oli siellä niinkun jäseniä ja heidän avulla päästiin myös vasta seuraavana päivänä virallisesti avattavaan Van Cogh's Bedrooms -näyttelyyn joka oli kyllä tosi kiinnostava. 



Tykkäsin tästä taidemuseosta niin paljon että olisin voinut viettää siellä useita päiviä! Se paikka oli niin suuri ettei me ehditty siinä muutaman tunnin aikana näkemään läheskään kaikkea, mutta mulla oli sellanen lista maalauksista yms. mitä halusin ehdottomasti nähdä.



Chicagon taideinstituutti mun tunnettu paikkana jossa on kai eniten kuuluisia maalauksia. Esimerkiksi tämä American Gothic, sekä maalauksia maalareilta kuten Picasso, Salvador Dali, Andy Warhol, Monet, Manet, Van Cogh ja Jackson Pollock. Yksi maalauksista jonka erityisesti halusin nähdä oli A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte, josta olin kuullut niin  täällä taidehistorian tunnilla kuin Suomessa taidetunnilla (Se on tuossa tämän tekstin alapuolella). Tämä taidemuseo oli kyllä yksi tämän reissun kohokohdista!












Love, Ilona

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti